13 Nov 2017

Sea of light

I arrived back in Berlin on a grey and rainy evening. For someone who suffers from insomnia I sleep always very well during a car journey. When waking up, I could only partially recognize the scene through the car window, the view was distorted by raindrops, mostly there were buds of lights swirling around, and then, yes, some recognizable landmarks in the back…

Ich kam wieder nach Berlin an einem grauen regnerischen Nachmittag zurück. Für jemanden der unter Schlaflosigkeit leidet, schlafe ich immer hervorragend während einer Reise mit dem Auto. Als ich aufwachte, beim Blick durch das Fenster, welches durch die Regentropfen ein ganz verzerrtes Bild freigab, war ich mir erst nicht sicher wo ich war. Viele Lichter schwirrten herum, und dann, doch, da hinten waren ein paar erkennbare Silhouetten…


5.9 x 5.9 inch / Oil on MDF board / 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

© Edward B. Gordon, all rights reserved.