5 Feb 2017

Wenn diese Zeit zu Ende ist

When time comes to its end. On Wednesday evening, the 1st of February, 11 months after my mother died, my father the sculptor Helmut Rogge, was called in his 93rd year to join her. He died like the gentleman he always was. Calm and peacefully, in his cottage, sitting in his favourite arm chair in front of the fire, his cat Tiger for company, with a glass of Campari, his favourite drink on a table next to him.

Only the image, that he is now with my mother again, relieved from all his suffering and ailments, can slightly soften the pain and loss I am feeling. You will understand that this blog, and all my other activities will have to wait for a while. Thank you.

Mittwoch Abend, der erste Tag im Februar, 11 Monate nach dem Tod meiner Mutter, durfte mein Vater, der Bildhauer Helmut Rogge, in seinem 93. Lebensjahr zu ihr gehen. Er starb wie der Gentleman, der er immer war. Ruhig und friedlich, saß er in seinem Bauernhaus in seinem Lieblingssessel vor dem Feuer, sein Kater, Tiger, an seiner Seite, ein Glas Campari, den er immer gern mochte, auf einem Tischchen neben sich.

Nur die Vorstellung, dass er jetzt, befreit von all seinen Qualen und Krankheiten, wieder mit meiner Mutter zusammen sein kann, mildert mir den Verlust und die Trauer die ich spüre ein ganz klein wenig. Sie werden verstehen, dass dieser Tagesbild blog und all meine anderen Aktivitäten für eine Weile Ruhe werden. Vielen Dank.



5.9 x 5.9 inch / Oil on MDF board / 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord



„Allein“  Prof. Helmut Rogge 14.3.1924 - 1.2.2017



© Edward B. Gordon, all rights reserved.
© Nachlass Prof. Helmut Rogge, all rights reserved.