8 Oct 2015

Farben des Herbstes

I arrived in Hanover today. Most of the day I spent at the Royal Gardens of Herrenhausen. Late in the afternoon I set up my small traveling studio in my hotel, but being so overwhelmed by the impressions of the day, I needed some time to settle, so I painted something from yesterdays travel, the short time the light came through on a meadow, showing in full bloom the colours of autumn…

Heute kam ich in Hannover an. Die meiste Zeit des Tages verbrachte ich in den Herrrenhäuser Gärten. Später baute ich im Hotel mein kleines Reiseatelier auf. Die Eindrücke des Tages waren aber so überwältigend, dass ich zunächst einmal mit einem Eindruck von Gestern begann. Eine Wiese während der kurzen Zeit in der das Sonnenlicht sie beschien und sie in ihren Herbstfarben erstrahlen liess ….



5.9 x 5.9 inch / Oil on MDF board / 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

Verkauft / Sold

from my sketchbook: at the Royal Gardens of Herrenhausen, Hanover


© Edward B. Gordon, all rights reserved.