24 May 2015

Time to go

One can hardly see the house, the trees my parents planted 45 years ago are grown up now, only the red roof shines through in parts, there is a boy in the meadow watching me…. "Sir, your appointment, we are running late" the voice of my driver wakes me from my daydream, of course, I am not supposed to be here, we had to leave the motorway because of an accident, took the country road instead, when I realized which village we were passing I asked for this little detour…

Das Haus ist kaum zu sehen, die Bäume die meine Eltern vor 45 Jahren hier planzten, haben das Grundstück zu einem Urwald verwandelt, nur das rote Dach blitzt an einigen Stellen durch, da ist ein Junge der auf der Wiese davor steht und mich beobachtet. "Herr Gordon, ihr Termin, wir verspäten uns" die Stimme meines Fahrers reisst mich aus meinen Erinnerungen. Natürlich, ich sollte gar nicht hier sein, der einzige Grund dafür war ein Unfall auf der Autobahn, der uns auf die Landstrasse umleitete. Als ich dann merkte durch welches Dorf wir fuhren, bat ich um diesen kleinen Umweg…



5.9 x 5.9 inch / Oil on MDF board / 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

sold / veerkauft


© Edward B. Gordon, all rights reserved.