26 Feb 2015

Welcome to Salzgitter

Welcome to Salzgitter Flachstahl GmbH. I am not in Florence, Venice or Rome, I am in a factory that feels larger than a city. I was tempted to start the series with a red curtain, but it would have been more than 60 meters high and endlessly wide, opening to the most dramatic scenes I have ever witnessed…

Wilkommen bei der Salzgitter Flachstahl GmbH. Ich bin nicht in Florenz, Venedig oder Rom. Ich bin in einer Fabrik, die sich größer anfühlt als eine Stadt. Ich war versucht, diese Serie mit einem roten Vorhang zu beginnen, nur hätte er über 60 Meter hoch sein müssen und von einer schier unendlichen Breite, sich öffnend zu den dramatischsten Szenen, die ich jemals erleben durfte …



5.9 x 5.9 inch / Oil on MDF board / 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

Verkauft / Sold

from my Salzgitter sketchbook:



Die Skizze ist unverkäuflich. The sketch is not for sale

© Edward B. Gordon, all rights reserved.