24 Jan 2015

Busy Silence

The most profound observation I made, spending those days at the sea, was how busy it actually is. Watching at the horizon those large container ships passing, more like an apparition, from a large distance, a distance in its dimension only possible to be viewed at sea, they don´t seem to move very much, but of course they do, in complete silence…

Auf dem Wasser ist eigentlich sehr viel los ist. Das war meine Beobachtung während der Tage am Meer. Am Horizont fuhren die großen Container Schiffe wie Erscheinungen. Von dieser großen Entfernung gesehen, und es gibt wohl kaum eine größere für den Mensch möglich zu beobachtende Entfernung als auf dem Meer, scheint es so als ob sich die Schiffe gar nicht bewegen, aber sie tun es natürlich, lautlos.



5.9 x 5.9 inch / Oil on MDF board / 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

sold / verkauft

© Edward B. Gordon, all rights reserved.