4 Jul 2014

Bomb disposal

I had an early start at my studio today, at 8 am heavy knocking on the large metal door…. when I opened it, I was faced with 7 police officers in black uniforms. Was this a social call ? or did they want their portrait painted ? No. They wanted me to leave the premises, as 7000 other people in the area, because they found a bomb, and they wanted to deal with it, preferably alone…. and they did… I will raise my glass tonight to the brave bomb disposal team that managed to defuse the situation without anyone getting hurt, bravo !

Heute war ich früh in meinem Atelier. Um 8 Uhr klopft es an der grossen Metalltür. Als ich sie öffnete schaute ich in die Gesichter von 7 Polizisten. Wollten die ihr Portrait gemalt haben ? Nein das wollten sie nicht. Sie wollten dass ich das Gelände verlasse, wie 7000 andere Menschen in dieser Gegend. Sie hatten nämlich eine alte Bombe gefunden, und wollten sich mit ihr in Ruhe beschäftigen, am liebsten allein…. und das taten sie dann auch. Ich werde heute Abend mein Glass erheben, auf das Bomben Entschärfung Team, dafür, dass sie wieder einmal mit großem Mut und Einsatz erfolgreich so eine Bombe neutralisieren konnten ohne dass dabei irgendjemand zu Schaden kam. Bravo !



5.9 x 5.9 inch / Oil on MDF board / 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

© Edward B. Gordon, all rights reserved.