6 Nov 2013

Her Majesty´s roofgarden

At the moment there is considerable interest in roof gardens in Berlin. Especially those of embassies, apparently used by some spooks for extra activity. So I was wondering what the view must be like, if you would be standing on the roof of the British embassy for instance in Wilhelmstrasse. But as I have naturally no access to her Majesty´s roofgarden in Berlin ( it is even hard to sketch outside the embassy without running into trouble these days ) I just imagined it how it would look like. So todays painting is a complete fantasy, I think I am guilty of having changed the perspective, having moved the building right to the crossroad to Unter den Linden, and the surrounding houses are not so high either…

Im Moment ist in Berlin das Interesse an Dachgärten sehr groß. Vor allen an denen der Botschaftsgebäude. Sie wurden angeblich von Spionen für heimliche Aktivitäten missbraucht. So dachte ich mir heute wie wohl die Aussicht da so oben ist von zB. der Botschaft des Vereinigten Königreiches in der Wilhelmstrasse. Da ich aber natürlich keinen Zugang zum Dachgarten Ihrer Majestät habe ( es ist ja schon schwierig geworden unten vor der Botschaft zu skizzieren ohne Schwierigkeiten zu bekommen ) habe ich mir den Blick einfach ausgedacht, und erkläre mich jetzt schon für schuldig die Perspektive dabei vollkommen verdreht zu haben. Das Gebäude habe ich nah an die Kreuzung zu Unter den Linden gerückt, auch sind die umgebenden Häuser glaube ich nicht so hoch…



5.9 x 5.9 inch / Oil on MDF board / 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

© Edward B. Gordon, all rights reserved.