27 Oct 2013

New View - Old Gone

I was surprised, this view was never there before in the Monbijoupark. Here used to be a house, a large studio, first used by the local art university, then a place for state artists chosen by the mayor of Berlin to exhibit their work…. then it was long empty. I always thought I could use it as a studio one day, but with the rising property prices in Berlin that thought was a little bit naive, now its gone, a big hole in the ground, but a wonderful new view towards the Bode museum…

Ich war überrascht, diesen Blick gab es vorher hier nicht im Monbijoupark. Hier war ein Haus, ein großes Atelier, es wurde genutzt von der Hochschule Weißensee, dann war es ein Platz für Staatskünstler die der Berliner Bürgermeister aussuchte um ihre Werke zu zeigen, und dann stand es lange leer. Ich dachte immer das ich es eines Tages mieten könnte als Atelier, aber mit den steigenden Immobilienpreisen in Berlin war der Gedanke wohl ein wenig naiv. Jetzt ist es wech, ein Loch im Boden, aber ein schöner neuer Blick auf das Bode Museum ist entstanden.



5.9 x 5.9 inch / Oil on MDF board / 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

© Edward B. Gordon, all rights reserved.