13 Jun 2013

Ein Angler

At the moment I am not only preparing an exhibition for pavlos dog, and work on my second book, but I am also taking driving lessons for the license to drive a motor boat. Perfect timing. So while learning such interesting things like that the green buoys are always marking the left side of the river and the red buoys the right side, no matter which direction you are taking, I seem to have some difficulties on the practical front. Driving a larger boat is fine, but you have to follow precise orders by the instructor, which is difficult especially when you get distracted by fishermen sitting under bridges…. in short if you see things to paint…..

Im Moment bereite ich nicht nur eine Ausstellung für pavlos dog vor, sondern ich arbeite auch an meinem zweiten Buch, und ausserdem nehme ich Unterricht für den Bootsführerschein….. perfektes Timing. So lerne ich also solch interessante Sachen wie dass die grünen Tonnen immer die linke Seite des Flusses markieren und die roten die rechte Seite, egal wie herum man auch fährt.
Mit dem praktischen Fahren aber hapert es noch ein wenig. Es ist sehr schön ein größeres Boot zu lenken, aber man muss es nach den präzisen Vorgaben des Lehrers ausführen, welches ein wenig schwierig ist wenn man abgelenkt wird von Anglern die unter Brücken sitzen, und so viele andere Motive zum Malen sieht…



5.9 x 5.9 inch / Oil on Board / 15cm x 15cm / Öl auf Bord

© Edward B. Gordon, all rights reserved.