10 May 2013

Filmset 2

Last night I had a knock on my studio door. A man from the film team asked me if he could move my rubbish bins away…. I answered "If that makes you happy by all means". "Well you see" he said "this film plays in America, so if the car comes around your studio and this very German looking dust bins are in the picture it wouldn´t look right " My idea that maybe an American visitor to this country could have taken two German dustbins with him to the States as a special souvenir, and placed them somewhere in Denver, did surprisingly not appeal to the young man… so he moved the bins away, and here is a scene from what happened shortly afterwards.

Gestern abend klopfte es an meiner Atelier Tür. Ein Man vom Film Team stand draussen und fragte mich ob er meine Mülltonnen wegschieben dürfte. " Wenn es Sie glücklich macht, tun Sie das bitte" war meine Antwort " Na sehen Sie" sage er " dieser Film, den wir gerade drehen spielt ja in Amerika, und wenn jetzt gleich das Auto hier um die Ecke kommt und da stehen zwei sehr deutsch aussehende Mülltonnen, das würde nicht ins Bild passen". Meine Idee, dass sich ja auch möglicherweise ein amerikanischer Tourist zwei deutsche Mülltonnen als Souvenir mit zurück nach Amerika genommen haben könnte und sie sich z.B. in Denver aufgestellt hätte, überzeugte den jungen Mann überraschenderweise nicht, so bewegte er die Tonnen also und das heutige Bild passierte dann kurz darauf.


5.9 x 5.9 inch / Oil on MDF / 15cm x 15cm / Öl auf MDF

© Edward B. Gordon, all rights reserved.