27 Apr 2013

Worpsweder Land

The last few days of my absence from Berlin, I have spent in Bremen and Worpswede. Here is my first impression of the Worpsweder countryside, it was my last evening there, just before sunset. This landscape has been painted by much more accomplished painters than myself about 100 years ago, but I can see why they did it, there is a very special kind of magic about this place....

Die letzten Tage meiner Abwesenheit von Berlin habe ich in Bremen und Worpswede verbracht. Hier meine erste Impression der Worpsweder Landschaft, es war an meinem letzten Abend dort, gerade kurz vor dem Sonnenuntergang. Diese Landschaft wurde schon von viel versierteren Malern als ich einer bin, gemalt, so ungefähr vor 100 Jahren, und ich erahne auch warum sie so davon angezogen waren, dieser Platz verströmt eine ganz besondere, verhaltene und stille Magie...



5.9 x 5.9 inch / Oil on Board / 15cm x 15cm / Öl auf Bord

© Edward B. Gordon, all rights reserved.