2 Apr 2013

Venetian Mask

My fascination with masks started decades ago. When I took this faithful journey on the northern line right across London. I was going to an audition ( well at least I though I was ) at an private acting school in South London. I was rather nervous. But in the end it was all rather harmless and jolly. The feared audition turned out to be a informal talk with an actor ( I always called him Sir Peter ) who ran the school, and who did not believe in audition, " Too much stress dear boy, I take you on anyway, ah you are from Germany, well never mind, I show you around...." So he showed me the small theatre situated in his back garden, The walls where covered with masks in all different shapes forms an sizes. I was rather intimidated by them.... but as I spent the most time of my life for the following three years in this place I rather got used to them, they where always there, silently approving or disapproving of the things I tried to do during that time.... I wonder what happened to all those masks....

Meine Faszination mit Masken fing vor vielen Jahrzehnten an. Als ich diese schicksalhafte Fahrt unternahm mit der U Bahn. Ganz quer durch London, mit der Northern Line. Ich hatte ein Vorspiel Termin an einer privaten Schauspielschule in Süd London, und war sehr nervös. Das stellte sich dann bald als unnötig heraus. Das gefürchtete Vorspielen war eigentlich eine nette Unterhaltung mit einem Schauspieler ( ich nannte ihn immer Sir Peter ) welcher die Schule führte, und nichts übrig hatte für solche "Auditions". " Das ist doch viel zu viel Stress mein Junge, ich nehme dich so wie du bist, ah aus Deutschland kommst du, na ja das macht ja nichts, ich zeig dir das Theater" und so gelangen wir durch den Garten in ein kleines Theater dessen Wände voll mit Masken waren, in allen möglichen Formen, Größen und Farben. Erst waren die recht unheimlich, da ich aber die größte Zeit der nächsten drei Jahre hier verbrachte gewöhnte ich mich an sie, sie waren immer da, ruhig beobachtend, was ich da so trieb..... was wohl mit ihnen passiert ist....



5.9 x 5.9 inch / Oil on Board / 15cm x 15cm / Öl auf Bord

© Edward B. Gordon, all rights reserved.