10 Mar 2013

A stone, a taxi and a birthday cake

You may wonder how a taxi, a stone, and a birthday cake are connected to each other. Well, something rather strange happened to me yesterday afternoon. I had painted my daily painting in the morning, and went to town after lunch, to meet some people, and maybe find something to paint. When all that was done I called Kamil, one of my favourite cab drivers if he could collect me and drive me back to the studio. Before that I went to the Galeries Lafayette to get a birthday cake for Kamil as it had been his birthday the day before, and as he is very fond of cakes, I thought that would be a good idea. So far so good. We met at the usual spot, we were driving along through Kreuzberg. Stopped at a traffic light, and when the green signal came, slowly continued our journey. Somehow I noticed a man outside, picking up a rather large stone, and aiming at us, first I thought it was a joke, but then it happened all very quickly, a big bang on the side of the car, and general confusion, he actually hit our car with the stone and then ran away with his little rucksack....

Ein Taxi, ein Stein und eine Geburtstagstorte, wie passt das zusammen ? Gestern Nachmittag erwartete mich ein merkwürdiges Erlebnis. Ich hatte mein Tagesbild am Morgen schon fertiggestellt, und fuhr nach dem Lunch in die Stadt, um einige Leute zu treffen und etwas zum malen zu finden. Als ich damit fertig war rief ich Kamil an, einen meiner Lieblings Taxi Fahrer, um die Fahrt zurück ins Atelier zu organisieren. Zuvor ging ich aber noch ins Lafayette um für ihn eine Geburtagstorte zu kaufen, da er vorgestern Geburtstag hatte. So weit so gut. Wir trafen uns am verabredeten Ort, und fuhren durch Kreuzberg. An einer Ampel hielten wir an und als das grüne Licht aufleuchtete fuhren wir langsam wieder los. Aus meinem Augenwinkel sah ich wie ein Mann einen recht großen Stein aufhob und auf uns zielte, ich dachte erst dass es ein zugegeben etwas gewöhnungsbedürftiger Spass sei, aber dann ging alles ganz schnell. Ein großer Knall, der Stein traf den Wagen, und der Mann lief davon mit seinem kleinen Rucksack....



5.9 x 5.9 inch / Oil on Board / 15cm x 15cm / Öl auf Bord

© Edward B. Gordon, all rights reserved.