30 Oct 2012

Venetian Dream

I had a dream last night. I was in Venice. It was early morning, a different light than here in Berlin, a flooded arcade, in the distance a lone figure in an evening dress making its way across the slippery wet surface.... back in the "real world" my surprise was perfect when I received a large parcel today from an anonymous sender, filled with magazines, DVDs, several coffee-table books, and an A-Z all about, Venice, making me think that the so called real world may not be so real after all, and that there is always time for a little wonder.

Ich hatte letzte Nacht einen Traum. Ich war in Venedig. Es war früher Morgen, ein völlig anderes Licht als hier in Berlin, eine überflutete Arkade, weiter hinten eine einsame Figur im Abendkleid die sich über den nassen und rutschigen Boden ihren Weg suchte.... zurück im wirklichen Leben erwartete mich eine Überraschung heute. Ein großes Paket von einem anonymen Absender erreichte mich, gefüllt mit Magazinen, verschiedenen Bildbänden, DVDs und einem Stadtplan, alles über Venedig, das überzeugt mich wieder einmal darin, dass das wirkliche Leben nicht immer so wirklich sein muss, und es immer wieder Wunder gibt.



5.9 x 5.9 inch / Oil on Board / 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Das Tagesbild ist nun nicht mehr erhältlich.
The daily painting is now no longer available.

© Edward B. Gordon, all rights reserved.