23 Jul 2012

Black smoke

When watching the sun set over the river last night, I noticed some black smoke, and thought nothing of it. After all, this is the barbecue season. But after a while the black smoke got heavier, the orange evening light was covered in a black veil, the sudden smell of burned rubber and the far distant noise of the emergency services made it clear, there was a fire on the other side of the river.

Als ich den Sonnenuntergang über dem Fluss gestern Abend beobachtete, sah ich auf einmal schwarzen Rauch, aber dachte mir nicht viel dabei. Es ist ja auch gerade die Grill Saison. Aber nach einer Weile als der Rauch immer stärker wurde, das orangene Abendlicht fast von einem schwarzen Schleier verdeckt war, es plötzlich nach verbrannten Reifen roch und man in der Ferne die Sirenen der Feuerwehr hörte, war mir klar, da brannte es auf der anderen Seite des Flusses.





5.9 x 5.9 inch / Oil on Board / 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Das Tagesbild ist nicht mehr erhältlich.
The daily painting is no longer available.

© Edward B. Gordon, all rights reserved.