19 Jun 2012

After the storm

At the moment I feel a bit like a fisherman, going out with my little boat on the water, but instead coming home with the fruits of the sea, I come home with impressions to paint. This was the mood yesterday evening, after a heavy thunderstorm, suddenly the sun broke through, its light reflecting on the near black water, still in motion by the bygone storm...

Im Moment fühle ich mich ein wenig wie ein Fischer, wenn ich so mit meinem kleinen Boot hinausfahre, aber anstelle dass ich mit Meeresfrüchten nach Hause komme, sind es Eindrücke für Bilder. Dies war die Stimmung gestern Abend, nach einem scheren Sturm und Gewitter brach dann doch die Sonne noch einmal durch, reflektierend auf dem fast schwarzen Wasser, immer noch aufgewühlt vom Sturm...







5.9 x 5.9 inch / Oil on Board / 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Das Tagesbild ist nun nicht mehr erhältlich.
The daily painting is now no longer available.

© Edward B. Gordon, all rights reserved.