6 Jul 2011

Das rote Kleid

For the start of the Berlin Fashion Week I went to a show of the UdK. And I start here as well with my favourite dress of that very show. A dress that looked to me as if the Spirit of Ecstasy had stepped down from the hood of a Rolls Royce motor car into real life and changed into something red. Unfortunately I dont have the name of the designer of this wonderful dress for you. So if anyone out there knows the creator of this masterpiece, please let me know, and I would be delighted to add the name of the designer to this post.

Zum Beginn der Berliner Fashion Week besuchte ich die Show der UdK. Und ich beginne auch gleich mit meinem Lieblingskleid dieser Veranstaltung. Ein Kleid das so wirkte als ob The Spirit of Ecstasy von der Kühlerhaube eines Rolls Royce ins echte Leben herabgestiegen wäre, und sich etwas Rotes übergeworfen hätte. Leider weiss ich den Namen des Designers dieses wunderbaren Kleides nicht. Wenn also jemand da draussen ihn kennt, möge er mich doch bitte informieren, und es wäre mir eine große Freude den Namen hier noch dazuzufügen.





ca. 5.9 x 5.9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Dieses Tagesbild ist nun nicht mehr erhältlich.
This daily painting is now no longer available.
© Edward B. Gordon, all rights reserved