18 Jun 2011

Steinway O-180

It was my privilege and pleasure to follow an invitation to Steinway House in Berlin today. This grand piano with the name O-180 especially took my breath away, it sent shivers down my spine being able to touch the keyboard of this masterwork of craftsmanship. Even more so as this one was selected by the famous pianist Hélène Grimaud for the artist edition by Steinway - if I had known this before I would not have dared to touch the keys.

Es war mir ein grosses Vergnügen heute der Einladung von Steinway House, Berlin nachzukommen. Dieser Flügel mit dem Namen O-180 hatte es mir während meines Besuchs dann besonders angetan, die Tasten dieses Meisterwerks an Klavierbaukunst berühren zu dürfen, hat mich unglaublich berührt. Umso mehr, als ich erfuhr, daß die berühmte Pianistin Hélène Grimaud speziell diesen Flügel im Rahmen der artist edition ausgewählt hat, hätte ich das vorher gewusst - ich hätte mich garnicht getraut darauf zu spielen.




ca. 5.9 x 5.9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Dieses Tagesbild ist nun nicht mehr erhältlich.
This daily painting is now no longer available.

© Edward B. Gordon, all rights reserved