2 Jan 2011

Stage light

The lights of the theatre, a never ending source of inspiration to me. When I was a little boy I used to make my own little stage from a cardboard box. For lights I used torch lights with coloured paper, for smoke the incense sticks my mother always has in her studio, a fantasy world ..... but last week at the Admiralspalast, that of course was the real thing... but in the end created the very same fantasy world again.

Die Lichter im Theater, ein unendlicher Quell der Inspiration für mich. Als Kind habe ich oft meine eigenen Bühnen aus einem Karton gebaucht. Als Beleuchtung fungierten Taschenlampen, der Rauch kam von den Räucherstäbchen die ich aus dem Atelier meiner Mutter bekam, eine Fantasiewelt ... aber, letzte Woche im Admiralspalast, das war natürlich das "Echte" ... obwohl, am Ende erschuf es auch wieder genau diese Fantasiewelt.





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

This daily painting is no longer available.
Dieses Tagesbild ist nicht mehr erhältlich.