11 Oct 2010

Ingredients

I am frequently asked what paint I am using. The answer is simple. The best. The, at least for me, best oil paint, hand made in England. Four years ago, I discovered this wonderful paint made by Michael Harding. And ever since I was hooked. Suddenly I had the feeling that I actually was painting with light, instead with pigments bound in heavy oil. And that feeling never left me. I would not miss this noble material for anything in the world.

Ich werde oft gefragt welche Farben ich verwende. Die Antwort ist einfach. Die besten. Die zumindest für mich besten Ölfarben, handgefertigt in England. Vor vier Jahren entdeckte ich diese wunderbaren Farben von Michael Harding. Und seitdem bin ich ihnen verfallen. Plötzlich hatte ich das Gefühl daß ich mit Licht male anstatt mit Pigmenten die in schwerem Öl gebunden waren. Und dieses Gefühl verliess mich nie wieder. Auf dieses noble Material möchte ich für nichts auf der Welt verzichten.





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Dieses Bild ist verkauft. This painting has been sold.