5 Oct 2010

Hannover-Berlin

On the night train Hanover-Berlin. Opposite this gentleman. I started to make a sketch, while listening to Mozart's Piano Concerto No. 20 on my i pod ( the new recording with Evgeny Kissin & Kremerata Baltica is highly recommendable ), but I must have fallen asleep ( so much for multitasking) as I was woken up by the announcement that we were approaching Berlin, the gentleman was gone, my moleskine on the floor, and no sketch in it. So this painting is more or less from memory.

Im Nachtzug Hannover-Berlin. Ich saß diesem Herrn gegenüber. Während ich auf meinem ipod Mozarts Klavierkonzert Nr. 20 hörte ( die neue Einspielung von Evgeny Kissin & Kremerata Baltica kann ich wärmstens empfehlen ), begann ich ihn zu skizzieren, doch ich muss eingenickt sein (soviel für Multitasking), denn aufeinmal weckte mich die Durchsage, daß wir uns Berlin nähern, der Herr war ausgestiegen, mein Moleskine lag auf dem Boden, keine Zeichnung darin. Das heutige Bild entstand somit mehr oder weniger nur aus der Erinnerung.




Detail



ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Dieses Bild ist verkauft. This painting has been sold.