22 Sep 2010

Great expectations

Tomorrow is going to be an exciting day for me. First thing in the morning I will go out, wearing my best suit, and buy a newspaper. "Die Zeit" to be precise. And like this lady I painted today, I will study it. Especially the "Zeit magazin" that comes with this weekly newspaper. Maybe you would like to do so too. There you will find the reason why I was not leaving my studio for the last three weeks, why I hardly answered my mails, telephone calls and letters, why I had all appointments cancelled etc. Maybe later I will take my paper and go for a coffee to the Cafe Einstein ( I have not done that for a very long time either ), and study the Zeit magazin again.

Morgen wird ein aufregender Tag für mich. Als erstes werde ich am Morgen rausgehen, in meinem besten Anzug selbstverständlich, und werde mir eine Zeitung kaufen. "Die Zeit" um genau zu sein. Und, wie diese Dame, die ich heute gemalt habe, werde ich die Zeitung aufmerksam studieren, vor allem das "Zeit magazin". Vielleicht haben Sie ja Lust, es mir gleichzutun. Darin finden Sie nämlich den Grund, warum ich in den letzten drei Wochen kaum mein Atelier verlassen habe, warum ich nicht alle emails, Anrufe, und Briefe beantworten konnte, warum ich viele Termine habe absagen lassen, etc. Vielleicht nehme ich später die Zeitung und gehe auf einen Cafe ins Cafe Einstein. Das habe ich auch schon ewig lange nicht mehr gemacht, und dann studiere ich das Zeit magazin noch einmal ganz genau.





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Dieses Bild ist verkauft. This painting has been sold.