27 Aug 2010

Opium Vase

Another still life today. I am not really sure whether the name opium vase for this object is correct. But it was sold to me under that title in an antique shop in Kant street, but there was only dust in it, no illegal substances or even remains of Triggers granddad. The light comes from a light bulb, still the really old fashioned one with a tungsten wire (I still cannot get used to the light the modern, only available energy saving euro norm light bulb creates, at the end, when all stock is used up, I will probably have to switch to candle light).

Ein weiteres Stillleben. Ich bin mir nicht ganz sicher, ob es sich wirklich um eine Opiumvase handelt, sie wurde mir jedenfalls in einem Antiquitätenladen in der Kantstrasse als eine solche verkauft, es war aber nur Staub darin, keine illegalen Substanzen. Das Licht kommt von einer Glühbirne, einer ganz altmodischen mit Wolframdraht. (Ich kann mich einfach nicht an das kalte Licht, das die modernen Euro genormten Glühbirnen erzeugen, gewöhnen, letztendlich wenn meine Vorräte aufgebraucht sind, werde ich wohl zu Kerzenlicht wechseln müssen).





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Dieses Bild ist verkauft, This painting has been sold.