16 Aug 2010

Hotel Boy

So what was I doing here at a quarter to 8 in front of this hotel, at a time I usually prefer to be in front of my easel in my studio, painting, it all started with an email a few days before. "Come to this place, and I promise you people in evening dress, something you must see and paint " signed Christoph Tophinke. I wonder why he thought of me, and that I would ever like to paint people in evening dress ?..... anyway till now nobody was here. Only a hotel boy passing by.

Also, was tat ich hier um Viertel vor Acht vor diesem Hotel, zu einer Zeit zu der ich es normalerweise vorziehe in meinem Atelier vor der Staffelei zu stehen und zu malen. Es hatte alles mit einer email ein paar Tage vorher begonnen. "Komm dorthin und ich verspreche Dir Menschen in Abendkleidung, die Du unbedingt sehen und malen musst", gezeichnet Christoph Tophinke. Ich frage mich, warum er wohl an mich dachte und daß ich gern Menschen in Abendkleidung malen würde ? ... wieauchimmer, noch war niemand hier, bis auf einen Hotelboy, der vorüberging.




ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Dieses Bild ist verkauft. This painting has been sold.