5 Jun 2010

Before the jump

I remember the story my father told me of his youth, when in summer they would jump from a bridge into a river, just like that. A heroic tale I always thought.... those were the times before polluted rivers and save and healthy regulations. But the youth in this part of the world seems to take on this sport again, as I saw last night. The water quality is back again, and health and safety was already gone for the weekend. ( I of course warn to copy this activity in any form, as it may be dangerous ! )

Ich erinnere eine Geschichte die mir mein Vater aus seiner Jugend erzählte, als sie im Sommer von einer Brücke in den Fluß sprangen, ohne groß darüber nachzudenken. Ich fand das immer eine heldenhafte Sache ... das war in den Zeiten vor verschmutzten Flüssen und Gesundheits- und Sicherheitsvorschriften. Aber, die Jugend scheint diesen Sport wieder aufgenommen zu haben, wie ich gestern abend beobachten konnte. Vielleicht ist die Wasserqualität ja wieder besser und die Obrigkeit war auch schon ins Wochenende aufgebrochen. ( Vorsicht! Bitte nicht nachahmen, das könnte gefährlich sein!)







ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord