28 Apr 2010

The jacket

As I saw this Barbour, in the style of a vintage motorcycle jacket, my first thought was, that I would love to paint it. Place it on a chair, paint a still life with it, or whatever. Fortunately I was able to get one of these very rare jackets. The wonderful staff at the Berlin Barbour shop was very helpful. I was even more fortunate yesterday to have Leslie modelling it for me. Of course the jacket is far too large for her, funny thing is, I barely fit into it. But so it goes.

Als ich diesen Barbour im Stil einer vintage Motorradjacke sah, war mein erster Gedanke, diese Jacke würde ich gern malen. Sie auf einem Stuhl drapieren, ein Stillleben mit ihr darin malen, was auch immer. Glücklicherweise hatte ich die Gelegenheit eine dieser absolut raren Jacken zu bekommen. Das wunderbare Team vom Berliner Barbour shop hat mir dabei sehr geholfen. Und, noch mehr Glück hatte ich natürlich, dass Leslie sie gestern für mich beim Modelstehen trug. Natürlich ist ihr die Jacke viel zu gross, mir passt sie amüsanterweise gerade so.... Aber so ist das nun mal....





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Dieses Bild ist verkauft. This painting has been sold.