22 Mar 2010

Northern Soul 3

There is a foot path through the moor, just beside my parents house. My favourite. Left and right are birch and oak trees, the path as such hardly recognisable, I am not even sure whether it is still in use these days. The trees are dancing with the wind, it is evening, the country side slowly disappears into a bluish, purple light. The cracking of a branch, the whisper of something, sounds you do not hear in a busy city. Finally I reach a country road, some cars, more familiar noise again, the trees showing their double image in the wet asphalt of the road....

Es gibt einen Fußweg durch das Moor, gleich neben dem Haus meiner Eltern, den ich sehr gern mag. Links und rechts von Birken und Eichen gesäumt, der Weg als solcher kaum erkennbar, ich bin mir garnichtmal sicher, ob er heutzutage noch oft benutzt wird. Die Bäume tanzen mit dem Wind, es ist Abend, die Landschaft verschwindet langsam in ein bläulich, violettes Licht. Ein Zweig knackt, irgendwo ein Wispern, Geräusche die man in der hektischen Stadt nicht kennt. Irgendwann treffe ich auf eine Landstrasse, ein paar Autos, gewohnter Lärm kehrt zurück, die Bäume zeigen ihr Spiegelbild im nassen Asphalt der Straße ....





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Dieses Bild ist verkauft. This painting has been sold.