11 Jan 2010

Like Moscow

Yesterday a very good friend of mine came for a visit. Of course he wanted to see my new studio. So we drove there with his car. On the way back, guided by the near autopilot like navigation system we came along the Karl Marx Allee. This place always makes me think of Moscow, not that I would be any expert in those matters, but my friend who is at least once a month in the Russian capital, supported me in my view by saying... "this looks just like Moscow "..... ( and don´t you worry, he is not a spy, he is a doctor, and a very good one ! )

Gestern kam mich ein sehr guter Freund besuchen. Natürlich wollte er mein neues Atelier sehen und so fuhren wir mit seinem Auto dorthin. Auf dem Rückweg, geführt durch das fast einem Autopiloten gleichen Navigationssystem kamen wir über die Karl Marx Allee. Sie lässt mich immer an Moskau denken, nicht daß ich mich diesbezüglich auskennen würde, aber mein Freund, der mindestens einmal im Monat in der russischen Hauptstadt ist bestärkte mich in diesem Eindruck als er ausrief "das sieht hier aus wie in Moskau" ... (und keine Angst, er ist kein Spion, sondern Arzt, ein sehr guter noch dazu!)





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord
Dieses Bild ist verkauft. This painting has been sold.