1 Dec 2009

Upper fair meadow

Upper fair meadow... the title is a rough translation of the name of an area in Berlin called Oberschöneweide. An area at the river Spree, like the Museumsinsel, but yet completely different. Europe's biggest industrial landscape, hardly a beautiful pasture, but then again with the lights of the chimneys, and the bridges reflecting at night in the water, suddenly something very beautiful appears.

Upper fair meadow ... das ist die grobe Übersetzung für einen Stadtteil in Berlin mit dem Namen Oberschöneweide. Ein Areal an der Spree, nicht unähnlich der Museumsinsel und doch ganz anders. Die größte Industrielandschaft Europas, also kaum eine schöne Weidelandschaft, aber es hat etwas, die Lichter der Schornsteine, die Brücken, die sich nachts im Wasser spiegeln, und so erscheint mit einem Mal doch etwas sehr Schönes.





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord
Dieses Bild ist verkauft / This painting has been sold.