5 Dec 2009

Staged

As much as I like to work with those brief accidental encounters on the street that are so often the motif for my paintings, I as well treasure the work in my studio with a model, where I can stage the motif, work with lighting. For my next studio I would wish to have more space for that, more light, I even consider to get some theatrical lighting equipment to be able to realise those yet unfulfilled visions.

So sehr ich es mag mit diesen spontanen zufälligen Begebenheiten auf der Straße zu arbeiten, die so oft als Motiv für meine Bilder dienen, so sehr schätze ich aber auch die Arbeit in meinem Atelier mit einem Model, wobei ich das Motiv inszenieren, mit Licht arbeiten kann, etc. Für mein nächstes Atelier würde ich mir mehr Platz für diese Inszenierungen wünschen, sowie mehr Licht, ich überlege sogar mir spezielles Bühnenbeleuchtungsequipment zu kaufen um diese bisher unerfüllten Visionen dann zu realisieren.





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord
Dieses Bild ist verkauft / This painting has been sold