9 Dec 2009

The new studio

I have a new studio. When I first saw it nearly a month ago, I was immediately taken to it. Ceilings up to 8 meters high, north light through large windows, and most of all a sky light. Light, light, light. The only draw back was, it was not in my familiar part of town. It was not even anywhere near it. But I kept coming back to it. Whenever I looked at a new place in my part of town, I was comparing, and nowhere was such wonderful light to be had. So I made a decision. This new and wonderful studio, is like a perfect instrument. But as it cannot possibly come to me, I myself have to go there. I feel like a pianist who has been playing for the last 20 years on a piano, and has now suddenly the opportunity to play on a Steinway.

Ich habe ein neues Atelier! Als ich es vor fast einem Monat das erste Mal sah, begeisterte es mich sofort. Deckenhöhen von bis zu 8 Metern, Nordlicht durch große Fenster, und vor allem als Krönung ein großes Oberlicht. Licht, Licht, Licht. Der einzige Makel war, daß es nicht in meiner gewohnten Umgebung liegt, nicht mal in der direkten Nähe davon. Aber es ging mir nicht mehr aus dem Kopf. Immer wenn ich bei mir in Berlin Mitte etwas besichtigte, verglich ich, und nirgends fand man dieses wunderbare Licht. Also traf ich eine Entscheidung. Dieses neue und wunderbare Atelier ist wie ein perfektes Instrument. Und da es ja kaum zu mir kommen kann, fahre ich eben dort hin. Ich fühle mich wie ein Pianist, der die letzten zwanzig Jahre auf einem Klavier gespielt hat und nun die Möglichkeit hat auf einem Flügel von Steinway zu spielen.





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Dieses Bild ist verkauft. This painting has been sold