5 Nov 2009

Beethoven

I received a call last night if I could paint a portrait of Beethoven. I pondered over the task. How to do it ? I love his music, his piano concerto Nr 5 especially the second movement is one of my most favourite pieces of music.... but is that enough to paint him ? This morning I had the solution. I remembered, that the Gipsformerei had a cast of Beethoven. A telephone call later I was reassured by the wonderful staff that they had the very one, now reserved for me. All I had to do was to send my driver to fetch it for me.... todays daily painting is a first study of it.

Gestern bekam ich die Anfrage ob ich ein Beethovenportrait malen könnte. Ich dachte über die Aufgabe ersteinmal nach. Wie es schaffen? Ich liebe seine Musik, besonders sein Klavierkonzert Nr. 5, der 2. Satz ist eines meiner liebsten Musikstücke ... aber reicht das um ihn malen zu können? Heute morgen kam ich der Lösung etwas näher als mir einfiel, daß die Gipsformerei eine Beethoven Büste hat. Einen Anruf später bestätigten mir dies die wunderbaren Mitarbeiter dort, und hatten die Büste schon für mich reserviert. Nun musste ich nur noch meinen Fahrer hinschicken um sie abzuholen ... das heutige Tagesbild ist die erste Studie zu diesem Thema.





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord
Dieses Bild ist verkauft / This painting has been sold