9 Oct 2009

Bois Du Portugal

Bois Du Portugal, the bottle in the back, is a scent by Creed of Paris, originally created for Napoleon. The scent is rather heavy, but even I can smell it, although my sense of smelling has become a bit insensible already due to the fumes of turpentine, but that is not the reason why I bought it this perfume. I was more interested in the bottle itself, to place it later into a still life, like today.

Bois du Portugal, die Flasche im Hintergrund, ist ein Duft von Creed of Paris, ursprünglich für Napoleon creiert. Der Duft ist ziemlich schwer doch sogar ich kann ihn riechen, obwohl mein Geruchssinn aufgrund der Terpentindämpfe schon etwas unsensibel ist, aber das ist nicht der Grund warum ich dieses Parfum kaufte. Ich war mehr an der Flasche interessiert, um sie später in einem Stilleben verwenden, so wie heute.





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Verkauft / Sold