5 Sep 2009

Blick in den Garten

A view from my studio door into the garden. Well its more a dump than a garden. The debris of countless failed renovation works from the last years laying around, a great playing field at night for creepy creatures I am sure. At the beginning of this year, being tired of this view, I ordered some seeds from England - "fast growing sea weed enhanced tough English grass" which I scattered lavishly over it all, and now, what used to be piles of bricks and other things that I rather not mention here, is now covered with lovely green grass..... not quite an English lawn... but... an improvement of the sight...

Ein Blick von meiner Ateliertür aus in den Garten. Naja dort ist mehr eine Müllhalde als ein Garten. Die Überbleibsel unzähliger in den letzten Jahren angefangener Hausrenovierungen liegen dort herum, und sicher ein Tummelplatz für so manches Getier in der Nacht. Anfang diesen Jahres, ich war diesen Anblick leid, bestellte ich Samen aus England - "Schnellwachsendes Seegrass gestärkt zäher englischer Rasen" - ich säte also großzügig davon aus und nun ist, wo vorher nur Berge von Ziegeln und anderen Dingen, die ich hier besser nicht erwähne, herumlagen, schönstes grünes Gras ... noch nicht ganz ein typisch englischer Rasen ... aber .. auf jeden Fall schon einmal ein schönerer Anblick.





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Verkauft / Sold