28 Aug 2009

The sun has got his hat on

As I stayed all day in my studio to work on the portrait of Harry Rowohlt I used some material from a recent walk with my friend Edgar Herbst, the photographer, for todays painting. Funnily enough while painting I had the tune "The sun has got his hat on" from the musical Me and my Girl in my mind.

Da ich heute den ganzen Tag im Atelier blieb um am Portrait von Harry Rowohlt zu arbeiten, habe ich für das Tagesbild Material von einem kürzlichen Spaziergang mit meinem Freund Edgar Herbst, dem Photographen, verwendet. Lustigerweise hatte ich die ganze Zeit beim Malen das Lied "The sun has got his hat on" aus dem Musical Me and My Girl im Ohr.





Le Sketch





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Verkauft / Sold

The start of the portrait of Harry Rowohlt. After many sketches I settled today for this pose. The great storyteller. The painting is obviously not yet finished....

Der Anfang des Portraits von Harry Rowohlt. Nach vielen Skizzen habe ich mich heute für diese Pose entschieden. Der grosse Geschichtenerzähler. Das Bild ist noch nicht fertig.