31 Aug 2009

Am Kurfuerstendamm

The Kurfuerstendamm, the great boulevard in the west of town. I do not go there very often, but if I do, I find it a very pleasant atmosphere. The light coming through the sycamore trees, the elegance of it all...... today was another lovely summers day, but somehow I thought that I detected a hint of very early autumn in a slight change of colours.

Der Kurfürstendamm, der grosse Boulevard im Westen der Stadt. Ich bin dort nicht sehr oft, aber wenn, dann geniesse ich die angenehme Atmosphäre. Das Licht wie es durch die Platanen fällt, die Eleganz ... heute war wieder ein wunderbarer Sommertag, aber irgendwie kam es mir so vor als spürte ich schon einen ganz leichen Hauch von Frühherbst, eine leichte Veränderung der Farben.





ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Bord

Verkauft / Sold