4 Jun 2009

Volks Theater

Today I realised that in all those 10 years I have been living in Berlin now, I did not once go to a theatre to see a play. But then... there is always some show on in the streets of Berlin anyway, the theatre of life, the drama of coincidence ... , mind you, the famous Berlin Volksbühne ( Peoples Stage) is just around the corner. It is renowned for its shows that may appeal more to the intellectual clientele. But, at this time of the year, the Volksbühne actors are rehearsing outside of the theatre, quite publicly for every one passing by and so, out of a sudden, the Volksbühne becomes a real peoples theatre again in the truest sense of the word...

Heute ist mir bewusst geworden, daß ich in den gesamten 10 Jahren die ich nun bereits in Berlin bin, kein einziges Mal im Theater war um mir ein Stück anzusehen. Aber, auf der anderen Seite, warum auch, wo es doch dauernd soviel auf den Straßen Berlins zu sehen gibt, das Theater des Lebens, das Drama des Zufalls ...., gut, die berühmte Volksbühne ist gleich bei mir um die Ecke. Bekannt für Ihre Aufführungen mag sie jedoch mehr das intellektuelle Publikum ansprechen. Aber, zu dieser Jahreszeit jetzt, proben die Schauspieler manchmal vor dem Theater, ganz öffentlich für jeden zu sehen, der gerade des Weges kommt, und dabei wird die Volksbühne dann ein wirkliches Theater für das Volk, im wahrsten Sinn des Wortes...



5.9 x 5.9 inch / Oil on MDF board / 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

Sold. Verkauft

© Edward B. Gordon, all rights reserved.