29 Jun 2009

Like sitting on a candy stick

I often ponder on the fact why this kind of head wear has become so popular... what is wrong with a straw hat? but as I am only recording the things I see, I painted for you today a gentleman with a red cap, sitting on something that looks like a giant candy stick, if by any chance I would see someone tomorrow in an elegant summer suit wearing a straw hat, I most definitely will paint that too.

Ich frage mich oft warum diese Art der Kopfbedeckung so populär wurde ... was ist so falsch an einem Strohhut? Aber, da ich nur festhalte, was ich sehe, habe ich heute für Sie einen Herrn gemalt, der eben so ein rotes Käppi trug, und auf etwas sitzt das wie ein riesiger Lutscher aussieht, falls ich zufällig morgen jemand sehen würde, der einen eleganten Sommeranzug und einen Strohhut trägt, werde ich ihn ganz bestimmt auch malen.




ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Holz

Verkauft / Sold