21 Jun 2009

Gips Kopf

In one of the many dusty shelves at the Gipsformerei I discovered this head sculpture. I was immediately taken by it, but anyway - all this sculptures around me - it was like coming home, after all I am the son of a sculptor... I have this head now copied for me, after the original cast. Back to my previous story. After years of looking in vain for a place to find those casts described in The Bargue-Gérome Drawing Course I was very pleasantly surprised to read about the Gipsformerei, even more as it was literally on my doorstep. I definitely had to go there and find out.....

In einem der vielen staubigen Regale in der Gipsformerei fand ich diesen Gipskopf. Er faszinierte mich sofort, und überhaupt - alle diese Skultpuren um mich herum - es war wie nachhause kommen für mich, schließlich bin ich ja der Sohn eines Bildhauers ... dieser Kopf wird nun für mich produziert, direkt vom Originalabguss. Zurück zur Geschichte der letzten Tage. Nach Jahren des vergeblichen Suchens nach einem Ort, wo ich diese Gipsabdrücke aus dem Bargue-Gérome Drawing Course finden könnte, war ich angenehm überrascht als ich über die Gipsformerei las, umsomehr da sie sozusagen um die Ecke ist. Ich musste einfach dorthin und näheres herausfinden ...


ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Holz

Verkauft / Sold