26 May 2009

Maria

I have seen this lady already for a number of years. Every morning she sweeps the pavement in front of her shop.... today I asked her if I could make a sketch of her. She looked at me, slightly confused, yet amused, " If you must " was her answer.... then she muttered something in a language I did not understand..... and she went on with what she does every morning.... I call her Maria, I did not ask her name.... What else today, I worked on a larger canvas, it is the painting that was the other day part of a daily painting, you might remember....I post a photo of the yet unfinished painting...

Diese Dame sehe ich schon seit Jahren. Jeden Morgen fegt sie das Trottoir vor ihrem Laden ... heute habe ich sie gefragt, ob ich eine Skizze von ihr machen dürfte. Ein etwas verwirrter und doch auch amüsierter Blick traf mich, "na wenn es sein muss" war ihre Antwort ... und dann murmelte sie noch etwas in einer mir unverständlichen Sprache und fuhr damit fort das zu tun was sie eben jeden Morgen macht. Ich nenne sie und das heutige Bild Maria, nach ihrem wirklichen Namen habe ich sie nicht gefragt. Was gibt es sonst heute noch zu berichten? Ich habe an einem größeren Bild weitergearbeitet, das vor kurzem auch in einem Tagesbild vorkam, vielleicht erinnern Sie sich ... hier ist ein Photo des noch weiter unfertigen Bildes.


ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on MDF board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

Verkauft.Sold

Work in progress: oil on canvas 50cm x 70cm




© Edward B. Gordon. All rights reserved.