21 May 2009

Black dress

What a contrast, my model in that elegant dress in front of a not so very clean corner of my studio, a kind of kitchen sink with disused pots, old brushes, tins and pieces... and more things. Every day I think I should clean that corner..... but then I start to paint again and all is forgotten..... maybe tomorrow I will do it, but it is not a promise. Also, I might work on this scene on a larger canvas.

Was für ein Kontrast, mein Modell in diesem eleganten Kleid vor einer etwas unordentlichen Ecke in meinem Atelier, eine Art Spüle mit benutzten Töpfen, alten Pinseln, Dosen und dies und jenes. Jeden Tag nehme ich mich vor, dieses Chaos aufzuräumen ... aber dann fange ich an zu malen, und vergesse alles andere, vielleicht mache ich es morgen, aber versprechen will ich da nichts. Und, vielleicht arbeite ich an diesem Motiv auch in einer größeren Version.


ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on MDF board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

Verkauft.Sold

© Edward B. Gordon. All rights reserved.