14 Apr 2009

Hong Kong on my mind

Today I solved the mystery. The light that was irritating me for days, I knew, I had seen it before, I just could not remember where, suddenly I recognised it again, I had seen it before in Hong Kong, or so I believe. Mind you, I could be wrong and it was a very long time ago, that I was in Hong Kong, at that time they still had red letter boxes with the crest of HM the Queen on it..... but still, I painted todays painting, a side street of Berlins Friedrichstrasse with Hong Kong on my mind.

Heute fand ich des Rätsels Lösung. Dieses Licht, das mich nun seit Tagen irritiert, ich wusste, daß ich es schon einmal gesehen hatte, konnte mich jedoch nicht erinnern, wo. Und plötzlich erkannte ich es wieder, ich hatte es, wenn mich nicht alles täuscht schon einmal in Hong Kong gesehen. Das ist allerdings lange her, da hatte man dort noch die roten Briefkästen mit dem Wappen der Queen, und vielleicht irre ich mich ja auch.... nichtsdestotrotz habe ich das heutige Tagesbild, eine Seitenstrasse der Friedrichstrasse, mit Hong Kong vor meinem geistigen Auge gemalt.



ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on MDF board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

Verkauft.Sold

© Edward B. Gordon. All rights reserved.