4 Mar 2009

Edwards friends

As the next issue of the Dummy magazine will be fully illustrated with my paintings (even some ads will be using a painting of mine) it seemed only logical that for the page introducing all the contributors a painting had to be made too. So, when all of them arrived at my studio - 11 people, one baby and a sheep - I suddenly realised, that this was going to be a very daunting task indeed. The deadline comes nearer and nearer ... so I settled for a simple drawing (and got btw.out of having to paint a self portrait). Nevertheless, for todays painting I used as my model Jörg , he is a photographer and photo editor at the Dummy magazine and, for the last weeks was my faithful driver and chief-coordinator.

Da die nächste Ausgabe des Dummy Magazins komplett mit meinen Bildern illustriert sein wird (sogar ein paar Anzeigen verwenden Bilder von mir) schien es nur logisch, dass für die Seite auf der alle contributors vorgestellt werden, auch ein Bild gemalt werden sollte. Als dann alle an diesem Heft Mitwirkenden - 11 Erwachsene, 1 Baby und´n Schaf - in meinem Atelier eintrafen, realisierte ich plötzlich, dass das in der Tat eine größere Herausforderung werden würde. Die deadline kommt jedoch näher und näher .... daher entschloss ich mich für eine einfache Zeichnung (und kam so auch noch darum herum ein Selbstportrait malen zu müssen). Nichtsdestotrotz habe ich für das heutige Bild Jörg als Model gewählt, er ist Photograph und Photo Editor beim Dummy Magazin und war in den letzten Wochen mein geschätzter Fahrer und Chef-Koordinator.




ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on MDF board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf MDF Bord

Verkauft.Sold

Le Sketch: