12 Feb 2009

A glass of beer

I mentioned before that for the next issue of the Dummy magazine, I am the contributing artist. They have about more than 800 paintings of mine to choose from. The last time the art-director was seen he was looking very pale and thoughtful. But never the less for some stories I am painting additional pictures, like the one today. A glass of beer, Kölsch to be precise, a certain beer associated with a certain part of this country. Mmmmm, I wonder whether I should suggest an article about the Champagne, must be such an interesting part of the world to write about, and of course one would need an additional picture....

Ich habe schon erwähnt, daß ich für die nächste Ausgabe des Dummy Magazins, der contributing artist bin. Die Redaktion hat dazu mehr als 800 Bilder von mir, aus denen sie wählen können. Der Art Director wurde unlängst gesichtet als er etwas blass und nachdenklich aussah. Aber nichtsdestoweniger male ich für manche Artikel noch zusätzliche Bilder, so wie das heutige. Ein Glas Bier, Kölsch um genau zu sein, ein bestimmtes Bier das mit einer bestimmten Region Deutschlands verbunden ist. Mmmm, jetzt frage ich mich ob ich einen Artikel über den schönen Landstrich der Champagne vorschlagen sollte, ist sicher interessant darüber zu schreiben, und natürlich bräuchte man dann ebenfalls ein weiteres Bild ....




ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf MDF

Verkauft.Sold