9 Jan 2009

A pole in the water

I had a surprise waiting for me, when walking with anticipation to the water this morning. When yesterday there was still ice covering the water, today someone must have crushed the ice into pieces probably done by one of those nuclear ice breaker boats. Gone were all those wonderful reflections on the ice, that I wanted to paint again... I thought that was very inconsiderate to do such a thing, crushing the ice, in the morning, have they nothing better to do? They might as well have asked, well never mind, I settled for this pole in the water instead.

Eine Überraschung erwartete mich, als ich heute morgen voller Vorfreude zum Wasser ging. War gestern das Wasser noch mit Eis bedeckt muss heute morgen jemand das Eis in kleine Stücke zerbrochen haben, wahrscheinlich einer dieser Atomeisbrecher. Weg waren alle diese wunderschönen Reflektionen auf dem Eis, die ich wieder malen wollte... Ich fand das sehr rücksichtlos, einfach morgens da das Eis zu zerbrechen, haben die nichts besseres zu tun? Man hätte mich ja wenigstens fragen können, aber nun gut, habe ich halt stattdessen diesen Pfosten im Wasser gemalt.


ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Holz
Verkauft.Sold