7 Jan 2009

Icy Morning 2

I found a way a few steps right down to the water, there, where in the summer the pleasure boats take off. When I went down those stony stairs covered in ice and snow I prayed, that I would not slip, it would have been a very cold bath, but all went well and presented me with this view, an Elgar symphony comes to my mind.... what a wonder nature presents day after day, it makes me feel humble and thankful to be able to see it.

Ich habe heute einen direkten Zugang zum Wasser gefunden, dorthin wo im Sommer die Ausflugsschiffe ablegen, als ich diese Steinstufen, die jetzt mit Eis und Schnee bedeckt sind, runterstieg, betete ich, daß ich nicht ausrutsche, das wäre ein ganz schön kaltes Bad geworden. Aber es klappte alles und ich wurde mit diesem Blick belohnt, eine Symphonie von Elgar fällt mir dazu ein .... welche Wunder die Natur jeden Tag vollbringt, da bin ich ganz bescheiden und unendlich dankbar, daß ich sie erleben darf.


ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Holz

Verkauft.Sold