21 Jan 2009

The Cavalier

I think I never painted a horse before. You don´t see them very often in Berlin, at lest not in the part of town where I am living. I was not expecting to meet a horse on the beach either, but there it suddenly was a wonderful horse with its cavalier riding along the beach and in the background a big ship leaving the nearby harbour, what a sight !

Ich glaube ich habe bisher noch kein Pferd gemalt. Man sieht sie auch nicht so oft in Berlin, jedenfalls nicht in dem Teil, in dem ich lebe. Ich habe auch nicht erwartet, ein Pferd am Strand zu treffen, aber da war es plötzlich, ein wunderschönes Tier mit seinem Reitersmann, trabten sie am Strand entlang und im Hintergrund ein riesiges Schiff wie es den nahen Hafen verlässt, was für ein Anblick!


ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Holz


Verkauft.Sold