20 Jan 2009

At the beach

When I went through all the material that I gathered on my little journey to the seaside yesterday, I found sketches from people I saw on the train, stations I passed, cows on meadows with snow, frozen lakes...... but I may paint those later, I wanted you to see the sea, that is why I made this little trip, and that is what I wanted to paint. The sea and the horizon. I am quite used to it that something always obstructs the view, here in Berlin its mostly cars or busses, arriving at the beach it was a big ship on its way to Denmark that took part of the horizon away. But still, there it was .... that was what I was looking for.

Als ich das Material von meiner kleinen Reise an die See gestern, durchgegangen bin, fand ich Skizzen die Menschen im Zug zeigen, oder Bahnhöfe an denen ich vorbeikam, Kühe auf schneebedeckten Wiesen, zugrefrorene Seen ... aber dies alles male ich vielleicht später, ich wollte, daß Sie die See sehen können, das ist warum ich diesen kleinen Ausflug gemacht habe und das ist, was ich malen wollte. Die See und den Horizont. Ich bin so ziemlich daran gewöhnt, daß immer etwas die Sicht blockiert, hier in Berlin sind es meist Autos oder Busse, kaum am Strand angekommen war es ein riesiges Schiff auf seinem Weg nach Dänemark, das Teile vom Horizont wegnahm. Aber trotzdem, da war es .... das wonach ich suchte.


ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Holz
Verkauft.Sold